Bedrijfsfotografie website

Foto’s voor de website van je bedrijf

3 februari 2022

Heb je wel eens nagedacht wat jouw potentiële klanten doen voordat ze contact met jou of je bedrijf opnemen? Ze zullen je eerst opzoeken op internet. En vervolgens kijken ze als eerste naar de foto’s. Tik je eigen naam of je bedrijfsnaam maar eens in op Google. De afbeeldingen die je dan ziet, zijn vaak de eerste indruk die een potentiële klant krijgt.

Professionele foto’s wekken vertrouwen op

Mooie en professionele foto’s wekken vertrouwen op. Mensen zijn visueel ingesteld en zullen op basis van de beelden op je website direct een oordeel vormen. Kom je overtuigend en betrouwbaar over? Zo nee, dan scrollt men nog even verder.
De kwaliteit van de foto’s kan de doorslag geven of die potentiële klant met jou contact op gaat nemen.

Foto voor de website van deze automonteur
Autogarages onderscheiden zich door persoonlijke service. In een serie voor deze garagehouder koos ik er daarom voor de mens centraal te stellen.

Huur een professionele fotograaf in

Een professionele fotograaf kost geld. Maar vraag je af of je hier op wilt bezuinigen. Ja, er is altijd een zwager die een goede camera heeft, die het doet voor een fractie van het bedrag… En die smartphone foto’s zijn toch ook best oke? Ik heb de excuses al vaak gehoord.

Het inhuren van een professionele fotograaf moet je zien als een investering.
Een investering in jouw professionele en betrouwbare uitstraling naar de buitenwereld.

Een coach aan het werk - Bedrijfsfotografie
Als coach gaat het om de interactie tussen mensen. Met wie ga je in zee? Dit beeld wekt vertrouwen.

Wat voor foto’s heb ik nodig?

Dit is lastig in algemene zin te zeggen. Want bedrijfsfotografie is altijd maatwerk.
Voor een startende ZZP’er zal de behoefte totaal anders zijn dan een groot bedrijf of een gemeente.
Vaak is het een combinatie, om zo alle relevante aspecten van je bedrijf te laten zien.

– Portretfoto’s. Van jezelf en je team. Jouw teamleden waarderen dit ook!
– Sfeerreportage. Mooie sfeerbeelden die laten zien wat je bedrijf doet.
– Foto’s van je bedrijfspand en interieurfotografie.
– Productfotografie
– Reclamefotografie

Interieurfotografie Cocktailbar
Interieurfotografie voor een cocktailbar.

Mijn werkwijze

Omdat bedrijfsfotografie nooit ‘standaard’ is, begin ik altijd met een intakegesprek. Dat kan zijn in mijn studio, of op de bedrijfslocatie.

Mijn doel is de wens van jou als klant te leren kennen. Ik stel veel vragen: Waar staat je bedrijf voor? Waar ben je trots op? Wat is de bedrijfscultuur? Formeel of informeel? Wat wil je bereiken?

Ik houd er erg van om hierover samen te sparren. Meestal heb ik direct al allerlei ideeën wat we kunnen doen. Wat voor shoots, welke locatie, welke uitstraling moet het hebben. Ik merk dat mijn klanten dan vaak al enthousiast worden. Het abstracte ‘ik heb foto’s nodig’ wordt dan al eens stukje concreter.

Als ik een goed beeld heb van wat er nodig is, kom ik met een offerte.

Ik doe een uitgewerkt voorstel voor een of meerdere shoots inclusief een aantal nabewerkte foto’s. Voor een vaste prijs, ongeacht hoe lang ik er mee bezig ben.

Als klant weet je precies wat je kunt verwachten en wat je investering is.
En omdat ik een vaste prijs hanteer ipv een uurtarief, hoeven we tijdens de shoot ook niet op ons horloge te kijken.

Portret van een slager - Bedrijfsfotografie
Een stoer en krachtig portret van deze slager maakt duidelijk waar hij voor staat.

Foto’s maak je samen

Ik zeg vaak “Foto’s maak je samen”. Het is niet de fotograaf die jou fotografeert. Nee, het gaat om de wisselwerking tussen fotograaf en gefotografeerde. We werken samen aan een zo mooi mogelijk resultaat.

De feedback die ik van mijn klanten terugkrijg: Ik ben relaxed, vrolijk en professioneel. Een ontspannen sfeer helpt mij om tot goede resultaten te komen.

Wil je een vrijblijvend adviesgesprek? Neem gerust contact met mij op!